deneme

deneme

Tuesday 17 June 2014

Cuneradag Rhenen Festivali





(=^.^=)Gunesli bir Hollanda Salisindan herkese merhabalar(=^.^=)


   Gunes yuzunu gostermeye basladi ve tabiki Hollanda festival sezonu acildi. Hollanda Jungelinda bulunan yerli Hollandali kabilemiz, goz kirpsalar bundan kutlama cikarmayi kendilerine gorev bildiklerinden, en ufak bir ani bile solene cevirirler.  Bu yuzdende burada yasiyorsaniz hemen hemen tum yil boyunca ( ozellikle bahar ve yaz aylarinda)cok fazla festivale taniklik edersiniz.

   Iste bu festivallerden bir tanesi de gectigimiz Cumartesi gunu Rhenen Sehrinin yillik '' Cuneradag Festivali '' ydi.
   
  Rhenen, Hollandanin ortalarinda bulunan sessiz sakin, cok kucuk bir sehir. O yuzden festivali de oyle Amsterdam, Den Bosch yada Utrecht'teki festivaller kadar gorkemli olmaz ama yine de eglencelidir.



Sabahtan aksama kadar suren festivalde bircok farkli bando ( asagidaki fotograf Rhenen sehir bandosu) gorev aldi. Gun boyunca her saat basi bandolar degisimli olarak sehir turu yapti.
 Kucuk bir festival olmasina ragmen bir suru farkli aktivite sayesinde sikilmadan zaman gecirdik.

 Sehir merkezinin buyuk kismina stantlar kuruldu. Ikinci el esyalardan, takilara, ev esyalarindan, oyuncaklara bir suru farkli stant vardi. Ve sehrin diger tarafindada kosu yarismasi duzenlendi. Aktivitelerin saatleri ve yerleri gunler oncesinden Rhenen halkina brosurlerle dagitilmis. Biz internetten ogrendik nerede ne olacagini.



Festival alaninin bir bolumu cocuklar icin '' hayvan sevme'' alani olarak ayrilmisti. Burada, hayvan sevgisini arttirabilmek icin keci, tavuk, tavsan gibi hayvanlari cocuklarin istedikleri gibi sevmelerine izin veriyorlardi. Ben uzunca bi sure bu bolumdeydim. Kucuk keciyle yakin arkadaslik kurmustum da soylemesi ayip :)


 Stantlarin biraz ilerisinde Sehir korosu cok hos sarkilar soyledi. Koro podyumunun hemen yaninda bulunan stanttan bira veya sarap satin alip koronun soyledigi guzel melodili eski Hollanda sarkilarini dinleyebilirdiniz. Ben eski Hollanda popunun fani olmadigimdan bu kismi kisa surede terkettim.
 Cocuklara ayrilan bir baska bolumde de kucuk bir ''sirk egitim'' alani kurulmustu. Burada cocuklara gercek akrobatlar, nasil akrobat olabileceklerini ogretti.


 Isterseniz ''Angry Birds'' un gercegini de kilisenin hemen arka tarafinda oynayabilirdiniz.

    Arjantinli sarkici bir baska tarafta coooooook harika jazz parcalar seslendirdi. Bayildim resmen bayildim. Cook cook uzun sure ben buradaydim, e haliyle esimde mecburen dinledi :)


Her yil cocuklar kendi yaptiklari arabalariyla Cuneradag gununde yarisirlarmis. Ben ilk defa bu yil festivale katildigim icin bana cok ilginc ve hos geldi. Arabalari bozulsa da asla buyuklerden yardim almazlarmis. Her grup, ayni F1 mantiginda oldugu gibi, araba bozuldugunda kendileri tamir eder ve pilotu yarisa geri sokarlarmis. Cocuk olsaydim kesin katilirdim :)


Vee son olarakta deniz alglerinden yapilma cips. Aranizda yiyenleriniz varmi bilmem ama ben meraktan yedim. Tadi cipse benziyo desem degil, balik gibi kokuyo desem degil, garip bisey :)


Herkese sevgi dolu, booool patili bir gun diliyorum
Opuldunuz bebekler XOXOX


14 comments :

  1. Bende geldim :))
    Festival çocuklara başka güzel görünüyo :))
    Bol eğlenceli bigün olmuş ne güzel :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hosgeldin sefalar getirdin :)
      Evet cocuk olmak lazim Hollanda'da valla cok isterdim buraya bir 20 yil once gelseydim diye :)

      Delete
  2. Ben çok seviyorum böyle etkinlikleri ya :) ne de güzel gözükyor

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok guzel demi? Bende cok seviyorum :)

      Delete
  3. aner,
    sen şimdi eşin görevde olduğunda buralara takılıyor musun?
    valla fırsat bu fırsat karış karış gez,hatta blog adınla gezi kitabı bile çıkarabilirsin,çok eğlenceli yazıyorsun.
    amsterdam'a gitmeden bişeyler okuyayım dedim,kitap aradım bildiğin sıkıcı şeylerden var.nette araştırayım dedim,hep aynı hep aynı şeyler.
    yani bence ço ihtiyaç var böyle şeylere,notlarını sakla,bak belçika falan da yaptınız,sakla ve değerlendir,sahiden ama:))
    eğlenceli bi memlekette yaşamanın da tadını çıkarıyorsun,aferin.
    muuaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Canimcim Tunaydin :)
      Cumartesi esimde benleydi Cuneradagta. Ama normalde o isteyken de senin dedigin gibi orasi senin burasi benim gezip duruyorum :D Napiim isim yok, cocuk yok :)
      Aklima sokma kitap isini, Guldurtme millete beni, aay bu neyine guvenmiste bu kitabi yazmis demesinler sonra :D
      Cakir yeni tirasiyla cook yakisikli olmus bak baska kizlar kacirirlar benden soylemesi :)
      Cok muaah bendende :* :*

      Delete
  4. Her bir tarafta ayrı etkinlik ve eğlence olmuş, festival denmeyi haketmiş bence de;)) Çok eğlenceli görünüyor her kare, Sevgiler.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Evet normalde daha cilgin partiler yapiyorlar festivallerde. Onlara gore bu biraz sonuk kacti ( onlar icin) ama bana yeter de artar bile :)
      Sevgilerimle

      Delete
  5. Gayet güzelmiş festival resimlerle gelmiş kadar olduk :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hosgeldiniz, gonul isterki gercegi de olabilse ! :)

      Delete
  6. Pek çok aktivitenin bir arada olduğu güzel bir festival olmuş. Ben Hollanda'ya çok soğuk bir tarihte gittiğim için pek gezememiştim hatta bu şehrin varlığından bile haberim yoktu :) Blog okumanın en güzel yanlarından biri de bu, bilmediklerimizi öğrenmek. Çok keyifli bir etkinlik, çok güzel bir yazı olmuş :) Kalemine sağlık, sevgilerimle...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Evet eger soguk bir donemde geldiyseniz gorebieceginiz tek sey ev yada otelin ici olur :) maalesef sogugu pek bi soguk o yuzden insan kafasini evden disari cikarmak istemiyor.
      Evet ozelliklede merak ettigimiz ulkeden birisinin blogu eger o ulkeye gitmeyi planliyorsak, yada ileri tarihte gideceksek cok yararli oluyor.
      Cok tesekkur ederim guzel yorumun icin, hosgeldin
      Sevgiler benden :)

      Delete
  7. o zaman bol festivalli günler diliyorum size

    ReplyDelete

Dusunceleriniz benim icin cok degerli, o yuzden elinizi korkak alistirmayin :)
Sevgilerimle :)