deneme

deneme

Sunday 3 November 2013

Bakalim Cantamda Ne Var ?



     Hollanda' dan yaptigim naklen yayindan herkese merhaba Sevgili Seyirciler :))

    Meteorolojiden aldigimiz haberlere gore, yilin ilk dolusu Hollanda semalarinda gorundu.. Yanlis duymadiniz, aksamustu 4 gibi bir anda elma buyuklugunde yagan dolu, beni de esimi de sasirtmayi basardi. Bakin videosu asagida, sesleri duyunca anlayacaksiniz ne demek istedigimi :)







         Hava disariya cikmaya pek musait olmadigindan neredeyse tum pazar gununu ev icinde gecirdik. Fakat evde icecek biseyin kalmamasi dolayisiyla mecburi market alisverisine ciktik.  Market dolabinda gorup, merak ederek aldigim sonradan ogrendigim uzere esimin favori iceceklerinden biri olan Lychee yi takdim edeyim :)








       Solda gordugunuz, goruntusu limonata gibi olan fakat tadinin  limonatayla alakasi olmayan lychee, sagda da Lipton' un Fusions frambuaz ve nar aromali yesil cayi (tadi hic bekledigim gibi degildi ) Fakat gelelim lycheeye. Cok sekerli fakat birazda dilinizi burkan bi tadi var diyebilirim. Ben hic sevmedim aldigima da pisman oldum dogrusu. Genelde tatli tadlardan yana olan ben lycheeyi pek begenmedim. Tadi cok keskin.

Biraz arastirma yapinca hakkinda biraz bilgi edindim. Asagida gordugunuz fotograf  lychee nin agaci.




        Lychee Cin' in guneyinde yetisen bir meyveymis, ayrica kral meyvesi olarakta anilmis ve hatta eski zamanlarda  Cinde vergi olarak halktan toplanmis. Yiyebilmek icin sert kirmizi-pembe kabugunu soymaniz gerekir. Meyve olarak ta tadini pek begendigimi soyleyemem. Yerken bozulmus bir meyve yiyormusum gibi hissettirdi bana.








       Iste bunlar bugun meraktan aldigim seylerdi :) Herkese tatli ve mutlu bir hafta diliyorum :)

3 comments :

  1. Ne kadar değişik bir meyve ben böyle antin kuntin şeyleri çok severim tam benlik :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe bende nerde farkli dedigin gibi antik kuntik seyler olsa denerim genelde de husranla sonuclanir :)

      Delete
  2. Merhaba, blog şu an hala aktif mi anlayamadım?

    ReplyDelete

Dusunceleriniz benim icin cok degerli, o yuzden elinizi korkak alistirmayin :)
Sevgilerimle :)